I söndags, den 8 november, hade Inklingarna träff hemma hos Bengt-Ove och Susanne i Malma prästgård, Köping. Övriga närvarande var Malena, Iris, Lars-Olov, Fredrik och Helen. Några av vännerna saknades, men två nya deltagare tillkom. Det överenskomna ämnet för träffen var boken "Från helvetets brevskola". Vid tidigare träffar har vi diskuterat de tre böckerna som ingår i Rymdtrilogin samt "Den stora skilsmässan". Ämnet för nästa träff till våren bestämdes att bli klassikern "Kan man vara kristen?"
Vår grupp är öppen för alla C.S. Lewis-entusiaster. Tryck på "Kontakta oss" nedan om du vill veta mer.
Inklingträffar
Re: Inklingträffar
Vår grupp har samlats regelbundet i sju år nu, en gång i halvåret, för att var gång diskutera en av Lewis böcker som vi bestämt om i förväg. Det har varit mycket givande, anser åtminstone jag och min fru, och deltagarna har mest varit från närområdet men bland våra trognaste finns Anders och Ingalill från Piteå, som sällan missar en träff.
Vi har hunnit igenom Från helvetets brevskola, Den stora skilsmässan, de tre böckerna som utgör Rymdtrilogin, och vi har nu avverkat fem av Narniaböckerna. Till våren blir det Min morbror trollkarlen.
Alla C.S. Lewis-älskare är välkomna, och allt är mycket informellt. Om du vill vara med, så ta bara kontakt med mig på bengt_malma@live.com eller 070-6097167.
Med vänlig hälsning
Bengt-Ove
Vi har hunnit igenom Från helvetets brevskola, Den stora skilsmässan, de tre böckerna som utgör Rymdtrilogin, och vi har nu avverkat fem av Narniaböckerna. Till våren blir det Min morbror trollkarlen.
Alla C.S. Lewis-älskare är välkomna, och allt är mycket informellt. Om du vill vara med, så ta bara kontakt med mig på bengt_malma@live.com eller 070-6097167.
Med vänlig hälsning
Bengt-Ove
Re: Inklingträffar
Nästa träff är den 18 maj, och vi ska då diskutera Narnia-boken Min morbror trollkarlen. Om du vill vara med, så ta bara kontakt med mig på bengt_malma@live.com eller 070-6097167.
Med vänlig hälsning
Bengt-Ove
Med vänlig hälsning
Bengt-Ove